Da a caccia à a sacralizazione di a Corsica : benvinuti à u tempiu.
L’articulu nantu à a caccia cum’è d’altri pruposti nantu à A Piazzetta inghjenanu à spessu certi cummenti arrabiati da a parte di i littori o puru da l’autore. À le volte hè bramatu u cunsensu, u dolce dì, a nurmalizazione di u pinsà, l’attundulata di a riflissione.
Ma senza sensu criticu, ci n’andemu à l’usciu, andemu pà smarì. Una socetà, qualessa sia, t’hà bisognu di rinculu nantu à ella stessa. È què passa pà a critica, pà a macagna, ugittiva o micca, stuzzicaghjola, trasgrissiva, schirzosa, passa pà u scambiu, pà u cunfrontu di l’idee. Ma sopra à tuttu una socetà viva hè una socetà chì ride, è chì ride d’ella stessa. Ci tocca à esse à l’uppostu di una socetà sticchita, riprudutrice, capicalata. O sì nò, lampemu ci tutti avà in u pozzu di « in Corsica ùn ci hè prublemi, tuttu hè parfettu è ùn si pò ride di nulla », è femu la compie ! Andemu ci ne à u tempiu !
U prublema hè chì a socetà corsa hè una socetà malata, in piena crisa identitaria. A so esistenza stessa hè minacciata. Di una banda ci hè tuttu un latu di i « tempi fà » chì hè in traccia di smarisce o entre in museu è di una antra banda a Francia nega ciò chì ci ferma, cum’è a lingua par un dettu. Tandu l’identità hè in bisbigliu, in sussuru, in crisa ! A cunsiquenza cunnisciuta in tale situazione hà da esse di fà affaccà di modu sprupusitatu ciò chì cumpone l’identità, è dinò a cunsiquenza maiò hà da esse a sacralizazione di l’elementi identitarii. Tandu avemu una tuttemizazione di « u paese », di « i vechji », di « a lingua » ecc… ecc… è di « a caccia » ! È ssi sugetti sò duvintati « sacri », malannu à quellu chì a si prova à ritrattà li in burla. Vargogna à ellu !
Pà via di a crisa identitaria ma dinò pà via di a strittezza di u locu a critica in Corsica vene difficiule è certi prifiriscenu aggradì è accunsentì tuttu più tostu cà piglià u risicu d’ammurscià a ghjente. Ma fendu in u cunsensu : ùn si dice micca s’è tale libru scrittu in corsu hè goffu postu ch’ellu hè statu scrittu in corsu, ùn si dice micca s’è tale gruppu di musica corsa hè goffu postu ch’ellu canta in corsu, ùn si dice s’è tale piattu hè bonu postu ch’ellu hè un cucinaru corsu chì l’hà fattu, ùn si dice chì tale paese hè gistitu male postu chì ghjè un paese ecc… ecc… è ùn si macagna micca a caccia postu ch’ella addunisce « vechji » è giovani chì in più parlanu corsu ! Allora « don’t touch !»
E trè scimie di a saviezza in a mitulugia chinese : « ùn sente nulla, ùn dì nulla è ùn vede nulla »…
Da riflette ci !
L’articulu nantu à a caccia cum’è d’altri pruposti nantu à A Piazzetta inghjenanu à spessu certi cummenti arrabiati da a parte di i littori o puru da l’autore. À le volte hè bramatu u cunsensu, u dolce dì, a nurmalizazione di u pinsà, l’attundulata di a riflissione.
Ma senza sensu criticu, ci n’andemu à l’usciu, andemu pà smarì. Una socetà, qualessa sia, t’hà bisognu di rinculu nantu à ella stessa. È què passa pà a critica, pà a macagna, ugittiva o micca, stuzzicaghjola, trasgrissiva, schirzosa, passa pà u scambiu, pà u cunfrontu di l’idee. Ma sopra à tuttu una socetà viva hè una socetà chì ride, è chì ride d’ella stessa. Ci tocca à esse à l’uppostu di una socetà sticchita, riprudutrice, capicalata. O sì nò, lampemu ci tutti avà in u pozzu di « in Corsica ùn ci hè prublemi, tuttu hè parfettu è ùn si pò ride di nulla », è femu la compie ! Andemu ci ne à u tempiu !
U prublema hè chì a socetà corsa hè una socetà malata, in piena crisa identitaria. A so esistenza stessa hè minacciata. Di una banda ci hè tuttu un latu di i « tempi fà » chì hè in traccia di smarisce o entre in museu è di una antra banda a Francia nega ciò chì ci ferma, cum’è a lingua par un dettu. Tandu l’identità hè in bisbigliu, in sussuru, in crisa ! A cunsiquenza cunnisciuta in tale situazione hà da esse di fà affaccà di modu sprupusitatu ciò chì cumpone l’identità, è dinò a cunsiquenza maiò hà da esse a sacralizazione di l’elementi identitarii. Tandu avemu una tuttemizazione di « u paese », di « i vechji », di « a lingua » ecc… ecc… è di « a caccia » ! È ssi sugetti sò duvintati « sacri », malannu à quellu chì a si prova à ritrattà li in burla. Vargogna à ellu !
Pà via di a crisa identitaria ma dinò pà via di a strittezza di u locu a critica in Corsica vene difficiule è certi prifiriscenu aggradì è accunsentì tuttu più tostu cà piglià u risicu d’ammurscià a ghjente. Ma fendu in u cunsensu : ùn si dice micca s’è tale libru scrittu in corsu hè goffu postu ch’ellu hè statu scrittu in corsu, ùn si dice micca s’è tale gruppu di musica corsa hè goffu postu ch’ellu canta in corsu, ùn si dice s’è tale piattu hè bonu postu ch’ellu hè un cucinaru corsu chì l’hà fattu, ùn si dice chì tale paese hè gistitu male postu chì ghjè un paese ecc… ecc… è ùn si macagna micca a caccia postu ch’ella addunisce « vechji » è giovani chì in più parlanu corsu ! Allora « don’t touch !»
E trè scimie di a saviezza in a mitulugia chinese : « ùn sente nulla, ùn dì nulla è ùn vede nulla »…
Da riflette ci !