A fine di u populu corsu pè 2050 ? machja
In Boziu ?so ancu piu impizuttiti ch'in altro, andate a fa un giru ind'u paese "gaulois"
Castellare di mercuriu,ancu tutt'a squadra di a meria UMP. Bustanicu capitale
U Mercoriu ùn hè Boziu ! Uaargh !!!
ZIU ANTO U PURCAGHIU
Se noi un ci rivultèmu micca oghiè u Populu corsu sara lèccu fra poccu tempu.In tutti i loghi ,muntaghiè ,pièghiè, cità un si centè più parlà chè "gaulois".Ancu a caccia in battuta a u cignalè ,chiamanu i gjiacari in fracesè .Turcu viens ici" dice u capu di battuta.E cusi voi vuletè mantene a Corsica corsa?? Oi méééé !!!!!!
zeruffu
Dumandemuci chi permette che accadi cio chi ci sculpisce : so Corsi quelli chi a permettenu, so Corsi quelli chi permettenu chi a Corsica si morghi. Se murete, ghj'hè perchè elli, Corsi, a permettenu. Allora, avete da accetà di more pè falli piacè ?
U prublema un hè micca la Grande Nation, chi senza elli, ùn purria fà nulla: senza i so stuvigli, ùn purria fà nulla. U prublema, ghj'hè dunque elli, i stuvigli. Ogni volta ch'omu ci marchja annantu, so elli chi ci marchjanu annantu, pruffitendu di un specie d'impunità che l'avemu ricunnisciutu da poi l'iniziu. E qui ci semu sbagliati : se dumane a mo surella o u mo fratellu decide chi tutta a famiglia si deve suicidà, ùn i lascieraghju fà, è pertantu so di i mei. Ebbè ghj'hè ghjust'appuntu cio chi accade, à a scala macronomica, à a Corsica. Ci lascemu duminà da quelli chi bramanu a morte cullitiva. Forse, d'altro, u fattu d'upponesi sempre, in a retorica di u naziunalismu, à u Statu, vene da issu fattu prufondu : un vulemu micca ricunnosce u visu di quelli chi so l'urigine vera di i nostri guai, un vulemu micca inticcià u so sguardu, perchè so Corsi cum'è noi; è un ammetemu micca chi u populu corsu, cum'è tutti i populi, t'ha i so eroi, a so ghjente urdinaria, a so canaglia è i so dittatori. Rammintate puru a storia corsa : Sampieru o Paoli hanu sempre luttatu contr'à certi Corsi à a so epica. E Sambucucciu ùn hà mai fattu che quessa. Capimu dunque un'affare, u prublema un hè micca u Statu - quessu u prublemu vene dopu. U prublemu centrale hè dentru à noi, dentru à una parte di noi, malata è scema, chi ci dumineghjanu. GWM
ci hè digià l'Amicale di i Corsi d'Aiacciu
altore
o machja u Mercoriu ùn hè Boziu... u Boziu parte da Sermanu è finisce in Sant'Andria. pè ciò chì tocca à a lingua ghjè vera chì a ghjunta massiva di populazione ùn l'aiuta micca ma i primi rispunsevuli sò i corsi elli stessi. anu abandunatu a so lingua è sè u statu frencese hà avutu a so rispunsabilità à un' epica, ùn hè più u casu oghje. parlu corsu à i mo figlioli, u capiscenu è u parlanu anch'elli è nimu ùn c'impedisce di parlà corsu ch'ella sia à a scola o in altrò. tocca à noi à move i primi ma ùn sentu micca ind'è u populu una brama maiò di difende a so lingua. ancu quelli chì serebbenu i più in punta di a lotta (i clandestini) tenenu e so cunferenze di stampa in frencese! parenu fole! un'antru prublema hè l'urbanisazione. i giovani corsi ùn voltanu più in paese, mancu u week end! l'anima corsa stà in paese. dunque più brama di lingua, più brama di paese, u populu corsu sente u cipressu in veru! cum'è M. jourdain chì fecia a prosa senza sapella i giovani corsi d'oghje sò frencesi senza vulella... fora di u pugnu chì stà in paese è chì parla sempre a lingua di i so antenati...
stefana
iè,zeruffu,altore e l'altri,avite raggio!ci so i scemi chi sbattenu un capu per ogni locu senza compiè in fine in a raggio!volenu esse corsi e si vergognanu di parlà a so lingua ch'elli dicenu minore à u Francese!ma questa ghjente un deve micca esse messa in fronte di a corsica vera di quelli chi pensanu corsu,chi un si scordanu da in duve venenu e induve campanu!è un tuttu:tene à contu a so lingua,i so lochi,a natura e l'animali.eiu parlu corsu à ringrazià i mei chi so semplici e bravi e astuti e tanti altri chi parlanu e impennanu a so lingua!
enrico
aborigeni,indiani, eschimesi unnè no' scherzo. Assemblea dice no a co-uddizialita corsu francese. Ancora un passo avanti verso la scomparsa della lingua di Corsica e dei suoi abitanti che di fatto hanno perduto la loro identità, o se vogliamo hanno preferito una nuova identità. (vista dall'esterno e senza alcun pregiudizio).
in cauda venenum
ALTORE E ZURUFFU 100% VERITA U PRUBLEMU HE INDE NOI
Stazzunincu
U mondu d'oghje hé un mondu induve tuttu mondu vole esse cume Americani... Pensu chi studià a nostra storia ghjé luttà, per a nostra lingua, a nostra cultura.
de profundis
Ci stàd'incanti,i primi à parlà" di cumunità di destinu" di "populu corsu apèrtu à l'altri"di citoyenneté corse"(ùn la so micca di in corsu) sò i" nostri".Un ci vòle avà piènghje di a nostra sparizione.Errare humanum est,perseverare diabolicum.
Marbeuf
Ùn sò tantu d'accordu cù altore è zeruffu. Hè vera chì i corsi di a "siconda generazione" (40-50 anni) sò pochi à avè imparà u corsu à i so figlioli, po eiu rimarcu un antr'affari, certi giovani chì sanu parlà ùn sò micca in u scopu chì l'altri parlanu cum'elli ma piuttostu di cunservassi a lingua per elli stessi!!!
Ma u veru prublema ùn si trova micca quì.. Quandu t'ai millaie è millaie parsone chì ghjunghjenu à stallassi ind'è noi tutti l'anni, chi à a televisione, in scola, in carrughju, in casa ùn si sente parlà chè francese (o altru), tutti i corsi, tutti, ancu i più diterminati, sò obligati di chjinassi davanti stu mostru chì si chjama a mundialisazione. Contra st'affare o ghjenti, ancu 200 000 corsi accaniti si piglieranu una frusta... GWM
hum
machja
De profundis, trent'anni fa un si parlava di cumunità di distinu, ne di citadinita corsa, e se i corsi avianu seguitati i naziunalisti e cose sarianu sfarente oghje.
Un si ferma piu in Corsica che 90 000 "corsi di sangue" di e quale 60 % hanu piu di 60 anni, e tuttu ognunu, po capi senza esse un sapientonu, che un paese o una Nazione un si po fa ancu cusi poca ghjente. U prublema vene da i corsi elli stessi, un ci hè piu a voglia d'esse indipidenti, di strappa a catena cu u statu francese,i ghjunghjiticci un impediscenu a nimu di parla corsu, so i corsi da per elli chi impieganu a lingua di u culunisatore. E quessu ne i naziunalisti, ne i clandistini, ne a viulenza un la po para. Invece di critica sempre a pulitica di tale o tale ,vai a piglia a to carta d'identita cume l'altri e rinforzà u muvimentu di liberazione. in cauda venenum
AVETE TUTTI RAGIÒ U CUNSTATU HE NERU E SCURU QUAL'HE OGHJE CHI PO FA MARCHJA IN DARETU ??????????
de profundis
O maghja un populu un si cuntà micca cume una banda di pécure.Qui parli d'ecunomia per fà un paese,eiu parlu d'identita (dùie cose tutalmente sfarènte),si per tè a solla soluzione ghjè piglià a carta d'identita, l'affare ghjè grave.un n'aghju micca bisognu d'un scartafàcciu in più per fà "patriottu".D'altronde un tòcca ni à tè, ni à nimu di dimi sò ch' aghju à pensà à di o à fà.
machja
E vera, de profundis, che un populu un si cuntà micca cume una banda di pecure, ma mai un feremu di una banda di pecure un POPULU LIBERU E DEGNU.
A to identita hè scritta nant u scartaffaciu FRANCESE. de profundis
E allora???Era digià scritta a nantu u cartulare d'identita di i mio antenati ch'un sappianu mancu induvè era a francia.Per compiè, quandu parlava di pécure un pensava micca à i corsi,ma i raggio à nantu un puntu u Populu Corsu un serà maï DEGNU E LIBERU pigliendu l'usi pulitichi di a manca Frencese (puru di diritta).
djédjé2bna
Avete ragio, u populu Corsu cum’è altri populi, ùn possu micca viva senza a so lingua chi ghje so identita
LAL2b
U populu corsu no spari-isce mica ghjacchia lingua chi e a sua identita sera sempre parlata per u populu corsu i chi di feccia.
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