Comu si puderà stà in paese ? dumanda à sicutera l’aiaccinu. Iè, a mi la ponenu spessu sta quistiona. Di sicuru chì l’aghju a risposta. Ma à dilla franca, l’interlucutore ùn vale mai a pena ch’o li risponda.
« Ah, ti ne stai in paese ?! A sai, aghju una vechja madia, ti la possu dà, devi essa campagnolu in casa toia », m’hè stata detta pocu fà ! L’altru eri quandu chì mi lagnava di i prezzi, un' « amica » m’hà rispostu : « tù pò, ai menu castichi chè noi : in paese ùn ai micca bisognu d’essa vestuta cum’è noi chì stemu in cità ! »
Aghju ancu avutu u dirittu à : « l’ai Internet ? passa u purtevule ? ». À tante scimità, rispondu, senza fiacchezza : « iè, avemu ancu l’acqua è l’eletricità ». Pensate appena à l’energia persa per risponde à sti sumeroni !
L’accessu à a cultura hè un antru tema preferitu di l’aiaccinu. « Eiu ùn puderebbe micca stà tagliatu da a cità. A cultura ghjè in cità ! » Per fà la à l’accorta, i Corsi muderni è dinamichi stanu in cità (è soprattuttu in Aiacciu), l’altri, caproni ch’elli sò, ùn s’interessanu à nunda, stani in paese ! Chì vulete risponda à tuttu què ? À chì ghjuverebbe d’apre un cuntrastu nant’à u tema : « Dipenderanu u liveddu di cultura è di civilisazione di u locu di vita ? ». Mancu ramentu chì di modu paradussale, i parigini sò tutti cunnacci mentre stanu in una capitale culturale ! Indarnu dinù di ramintà chì ancu voi avete digià pigliatu l’aviò ! Indarnu di risponde ch’avete vistu i più belli musei, i più belli munumenti è scuntratu ghjente tremende à longu à i vostri viaghji. À u megliu, ùn vi staranu mancu à sente ; à u peghju, passerete per mitumanu periculosu !
Infine, quandu l’aiaccinu si ne codda in paese, pare ch’eddu a si provi di fà vi ride : porta e Meindl per marchjà nant’ à a strada naziunale, una ghjacchetta « bleu de Chine » per fà (à tortu) lucale è parlichjuleghja duie parolle di corsu, capace à spaventà vi !
A vi la dicu, hè una caricatura !
Allora, chì fà ? Lampà si, cum’è l’hà fatta Montesquieu, in un dibattitu nant’ u rilativisimu culturale ? (Di fatti, postu chì ùn sò micca cultivata, ùn l’aghju micca lettu stu libru, aghju solu fighjulatu i cummenti nant’à Internet !)
Nò, mancu appena ! Per contu meiu, aghju sceltu di lascià sprime si u mo « sensu paisanu » è di lascià corre u pesciu.
« Ah, ti ne stai in paese ?! A sai, aghju una vechja madia, ti la possu dà, devi essa campagnolu in casa toia », m’hè stata detta pocu fà ! L’altru eri quandu chì mi lagnava di i prezzi, un' « amica » m’hà rispostu : « tù pò, ai menu castichi chè noi : in paese ùn ai micca bisognu d’essa vestuta cum’è noi chì stemu in cità ! »
Aghju ancu avutu u dirittu à : « l’ai Internet ? passa u purtevule ? ». À tante scimità, rispondu, senza fiacchezza : « iè, avemu ancu l’acqua è l’eletricità ». Pensate appena à l’energia persa per risponde à sti sumeroni !
L’accessu à a cultura hè un antru tema preferitu di l’aiaccinu. « Eiu ùn puderebbe micca stà tagliatu da a cità. A cultura ghjè in cità ! » Per fà la à l’accorta, i Corsi muderni è dinamichi stanu in cità (è soprattuttu in Aiacciu), l’altri, caproni ch’elli sò, ùn s’interessanu à nunda, stani in paese ! Chì vulete risponda à tuttu què ? À chì ghjuverebbe d’apre un cuntrastu nant’à u tema : « Dipenderanu u liveddu di cultura è di civilisazione di u locu di vita ? ». Mancu ramentu chì di modu paradussale, i parigini sò tutti cunnacci mentre stanu in una capitale culturale ! Indarnu dinù di ramintà chì ancu voi avete digià pigliatu l’aviò ! Indarnu di risponde ch’avete vistu i più belli musei, i più belli munumenti è scuntratu ghjente tremende à longu à i vostri viaghji. À u megliu, ùn vi staranu mancu à sente ; à u peghju, passerete per mitumanu periculosu !
Infine, quandu l’aiaccinu si ne codda in paese, pare ch’eddu a si provi di fà vi ride : porta e Meindl per marchjà nant’ à a strada naziunale, una ghjacchetta « bleu de Chine » per fà (à tortu) lucale è parlichjuleghja duie parolle di corsu, capace à spaventà vi !
A vi la dicu, hè una caricatura !
Allora, chì fà ? Lampà si, cum’è l’hà fatta Montesquieu, in un dibattitu nant’ u rilativisimu culturale ? (Di fatti, postu chì ùn sò micca cultivata, ùn l’aghju micca lettu stu libru, aghju solu fighjulatu i cummenti nant’à Internet !)
Nò, mancu appena ! Per contu meiu, aghju sceltu di lascià sprime si u mo « sensu paisanu » è di lascià corre u pesciu.