Onfray mieux d'se taire circinelludiguagnenattivupeliguagnesusosanguaversatu
... moltu più chi i so esempii ùn so micca ben scelti: ordinateur è television so furmati da radiche grechi o latini, lingue più vechje ch'u francese :)
ordinare in latinu, ranger; ordinà in corsu, ranger...tandu ordinatore hè più corsu chè ordinateur saria francese... À u ghjocu di i più conni... :) mammone
Issu tipu cerca soprattuttu à fà parlè d'ellu!! Si ne piglia à Freud, si serve di Camus per "sparà" contro à Sartre....e avà attacca e lingue regiunali...ch'ellu filosofi in silenziu ,... ch'ellu stia zittu!!
Passendu
Un hà micca a paura di parlà tantu é tantu, ma hà a paura chi e lingue si parlanu. Feria megliu d'amparà à scrive a so lingua : "dit-on" micca "dit on". Adler, Rinaldi, Onfray... u jacobinismu hè una malatia cuntagiosa.
Casata
Hè un BEAUF cume tutti l'astri
Josefgui
Mi sbagliu, o Joseph-Guy Poletti li avia ancu datu una rubrica in Corsica Magazine ?
Mi sbagliu, o stu tippu venia ancu à dà cunferenze ind'è noi ? Mi sbagliu, o stu "filosoffu" stava ancu in Corsica à un mumentu datu ? Cio chi no simu divintati... Immanuel Cantu
Mi mi mi !
Hè vera ! Grazie, gloria à tè, Michè, d'avè ci mustrà incù a to spampillatura intellettuale abituale chi a nostra lingua avia bisognu d'evuluà, di tene à contu l'usi di i tempi novi. Un ci nè eramu mai avvisti ! Un ci avianu mai pensatu, quelli di l'ADECEC, di INFCOR, tutti quelli chi travaglianu annant'à i lessichi di u corsu di oghje. A ringrazià ti, o UnAntruFilosofu, si un degnu Platone di u Socrate francese. Immanuel Cantu
*mustratu
mammone
" en désacralisant Freud"...dans un livre rempli d'erreurs, faisant foi à des rumeurs..."Le crépuscule d'une idole" où Onfray semble projeter ses propres fantasmes ...A mè mi pare appenuccia leggeru issu filosofo e lu cuntinua cusi...venerà prestu per ellu,chi provà a tutti patti d'essere un idulu,...l'attrachju!!
sardu
ma ordinatore hé corsizzatu...chi affrontu:)
babbò
mi mi, chi a Piazzetta diventa un spaziu per i novi filosofi corsi,un ci mancà piu che" Pivot"per imbrutà i ciarbelli cu a so prupagànda.
Qual,hè chi a piantatu u sviluppu e l'evoluzione di ingua corsa a colpi di bastone ind'e scole per impone una lingua frustera. Ghjè su bellu populu di "i diritti di l'omu",ghjè su paese chi hà invintata a "guillotine", u paese chi a fattu di a delazione un istituzione e mandatu millai di nucenti a a morte,su paese chi a tombu a prima demucrazia muderna,bella filosofia o sgiò onfray. Ancu s'ell'hè debule, oghje a nostra lingua hè sempre vive,avemu da inventà parole nove per cacciaci di u ciarbelli su velènu francese. Passendu
« La limite des langues régionales et ici du Corse. » Ella, a cuneria hè senza limita !
a
Vergonha
Immanuel Cantu
o UnAntru, incù l'accurtatoghji chè tù faci, pudemu ancu di chi Onfray ci ha mustratu chi l'ideulugia giacubina francese pudia fa sbattulà un cusidettu filosofu perchè quandu si tratta di rimette in causa a pulitica linguistica di a Francia, certi pensanu chi l'universalisimu, a libertà, a pace so minacciati...
mammone
O ghjente, u vi scurdate d'una cosa : eranu corsi istudidori ,in paese,chi ci puninavu( n'aghju fattu ligne:" je ne parlerai plus le corse à l'école") so parlavamu corsu e tutti quelli di a mo generazione, per quale u corsu era a lingua materna e chi hannu imparadu u francese à a scuola ,un capivamu micca perchè un pudivamu parla a sola lingua che cunnoscivamu...Dopu in liceu, e figliole di i "jo'", a borghesia, ci chiamavanu "paisanelle" perchè chi noi, interne, aviamu l'accentu corsu e elle sfrancisavanu...U statu francese certamente ma ancu una mentalità corsa di" pidochju rifattu"so rispunsevuli di u statu di a lingua corsa oghje...quante m'aghju cuniscudu corsi chi si vergugnavanu di parla a so lingua!!
Calvoise
Calvoise
Beuh, ùn viaghjà u mo ligame... http://7seizh.info/2014/01/24/langues-regionales-michel-onfray-comment-dit-on-epicier-du-logos-dans-ta-langue/
sardu
mammone, secundu te perché certi corsi oghjie un parlanu a so lingua? perché oramai si sta francesizzandu un pocu di tuttu e qué pocu chi cé di corsu,. a lingua corsa si un tutelata seria persa...quessa un hé liberta, hé solu u modu di unirvi...al putere centrale francese! perchè hé a ripubblica francese!!! un si ammazzapero u populu cusi, un hé giustu.
mammone
@Sardu...Persa a lingua, persa a cultutra, persu u popolu; oghje corsi, in Corsica u ne rimane più tanti, forse 80000 nanta podarsi 330000 e fra quelli pochi parlanu u corsu!!
sardu
si mammone infatti...vistu chi i corsofoni so pochi, hè gia difficile tutelare a lingua corsa,infatti a francia cume avia vistu,vuo eliminare tutte e lingue minoritarie...e un vi tutela a cultura, a lingua,a tradizione corsa,propriu perché un parla quasi nissunu corsu bisogna preserva a lingua...praticamente avemu detta listessa cosa :) e a francesizazzione cuntineghjia.
mammone
Ci siamo capiti o' Sardu...
Scrive una risposta
|
|