Malgradu a crisa, sò ghjunte e croce di l'estate corrado Summa
per estrimei: credu di capì le preoccupazioni tuie. Lu pericolo per la voscia lingua veni dall'interno, non certu da noi italiani.
a me picciuno le lingue e li rispettu. comu vedi parlemu quasi la stessa lingua. un volevo essere prepotente imponendo la lingua mia.So 5 anni chi vengo in corsica hè un aggjiu mai incuntratu nissuno chi parlava corso, a parte una nonna. La lingua un hè il vero probblema. ciao. corrado Summa
per corsu:
un capisco u problema: se comprano portano soldi alla popolazione, se comprano so richi allora spenduno soldi. portano altri turisti. Se non distruggnuno la natura, i paeseaggi , se non sfruttano le persone, io non ci vedo nulla di male. Un so mica bestie, so cristiani come noi. Se non comprano i corsi , allora comprano i francesi, italiani o atri. L'importante che non ci sia speculazione e distruzione della natura. Questo lu devono controllà gli amministratori e i pulitici...onesti. In liguria , gli olandesi si sò cormprati un borgo abbandunato e lo hanno fattu diventà un centru turisticu e culturale. ciao ciao corrado Summa
per corsu:
pe esempiu, io amo la corsica e vorrei cumprà na casetta in muntagna pè passa la vecchiaia tranquillo, all'aria fresca e pulita. cosa ci vedi di male?? mi vedi come nu periculo per a corsica? non porto malattie ne sò un banditu. ciao corsu
per summa
un aghju niente contra te ma un so micca tutti come te !!! u problema un'he micca individuale hè colletivu u paese ollandese va bè ma 2 3 4 5 6 chi ne pensi ? enrico
Un' capiscu palchì a vostra madre lingua un'hè accettata nantu issu foru. Eu scrivu (o provu a scrive in corsu) que trovu a' lingua assaai bella e rispettu a' vostra cultura , ma un' potete cunsiderà ù taljanu una cosa assai sfarente e totalmente estranea a u' corsu. Ma quale vi a amparatu issa idiozia , i pinzuti?
Capiscu a necessità di parla e scrive corsu pe' salva u' poco que resta di a' lingua, ma un' credete que leghje un po' de taljanu aiuta a raffurzà u' vs. idioma locale? Rispettu e ammiro a' piazzetta, enclave di veri corsi que amano a' propria cultura e un' scrivono francese. (vera rarità pe a' Corsica) Riguardu a u' turismu so' d'acconsentu cu' Corrado summa , i corsi so' come i liguri e i meridionali d'italia que cunsideranu i foresti cumme u' fastidiu e non una risorsa. Ma ancu non organizzata cume u' restu di a' Francia a' Corsica diventa assai più interessante pe' i turisti pe' a sia autenticità e bellezza. francè
a nostra madre lingua ?!?
a nostra madre lingua hè u latinu, mischjata di pre indo-europeanu a lingua taliana hè dunque una lingua 'cugina', cum'è u spagnolu, u catalanu ecc... chi so anch'elli derivati di u latinu. a corsica ùn hè è ùn serà mai sottumessa da l'italia, mi dispiace amichi irredentisti NE FRANCESE, NE TALIANA, EVVIVA A CORSICA LIBERA enrico
Francè,
Un ' credi que u' idioma di a' Corsica viene da 4 seculi di Ghjenuva + 3 seculi di Pisa (quest'ultima vi a lasciatu u' segnu). No u' corsu un 'viene da Marte sta tranquillo , ma se ti fa' piacè ti possu confermà que hè listessu di u' bascu..... Nantu issu foru ghjè educatu scrive corsu, que pè i italiani hè assai più semplice di u' calabrese ,siculo,sardo e napulitano ,e u' motivo he semplice. U' taljanu uffiziale a adottatu a lingua toscana , matrice di u' corsu. Certu, simu tutti figli de' i romani (Aleria, Mediolanum;Augusta Taurinorum..........), u' latino hè a matrice comune, se sa. Ma si tu si filo francesu mi cambi a' storia e fai montà a sega ancu u' grande Pasquale Paoli. Te pare que parlu da irredentista? So sempre d'acconsentu di scrive corsu nantu issu foru ma per cortesia non considerate straniera la lingua italiana, se no fate ridere i polli. So sempre d'acconsentu di scrive solu corsu nantu issu foru, ma per cortesia non considerate straniera la lingua italiana se no fate ridere i polli! francè
no, so i linguistichi è l'universitarii chi a dicenu, u corsu he derivatu da u latinu, l'influenze genuvese e pisane finalmente so poche...
un socu micca ghjeu chi a dicu, ma i studii di linguistica Pumataghja
O Corsu, chì pensi di què: à mè mi tocca à campà ogni ghjornu à mezu à centu paesi ullandesi, à mezu à st'ullandesi merzi, st'ullandesi ch'ancu in paese soiu fermanu sempre pumataghji è furmagliaghji... o lu me corciu destinu: 'sse pumate ullandese, l'ai mai manghjate?
Ma pè una volta a vogliu dì: Iè, u prublema ghjè u cullettivu, ma micca solu u nostru. Quand'è omu parla di frusteri cum'è cullittivu per poi escludeli, per mè hè razza di razzisimu. Sendu una turista, un'ullandesa, una frustera in Corsica, (è in più una pumataghja - incù u sacconu ma senza e calze...) mi sentu uffesa appena da e to parulle... Eiu almenu aghju fattu u sforzu d'amparà u corsu, d'interessammi à a cultura, è sarete tutti d'accordu chì què ùn si pò micca di pè tutti li corsi "di sangue"! Eccu...a socu ch'e sò una croce, una specia da stirpà, micca degna di mette un pede nant'à a vostra santa tarra nè di manghjà e vostre pumate (chì sò bone, però!), ma ùn hè micca colpa meia ch'e ùn sò nata corsa... scusate, a vostra tarra a tengu caru anch'eiu, a lingua a vogliu preservà quant'è voi, anch'eiu vogliu vede ogni tantu à l'amichi corsi in Corsica... chì ci possu fà? antani
oh un siamo micca tutti pummataghji :-) scusate se scrivo italiano ma sono italiano e vivo in toscana.
lasciate perdere sti irridentisti nazionalisti italiani, parlano con il culo e sarebbero stati tali e quali ai francesi: in italia si sarebbero comportati (anzi, si sono comportati!) come i pinzutti in Corsica rubando la terra, la lingua, le tradizioni e la cultura di tutti i popoli, cercando di creare un identità Italiana che non è mai esistita. Sono tali e quali a Sarkozy...guardacaso qui la gente vota Berlusconi.... mamma mia, non so chi è peggio! Qui siamo solo tanti popoli diversi con lingue e storie diverse... siamo Toscani, Liguri, Sardi, Calabresi, Siciliani, Sardi...mica Italiani! Più vicini come lingua e come clima e natura alla Toscana che al resto dell'Italia....ma siete Corsi punto e basta! Quanto al turismo: sono stato in vacanza da voi e ci crediate o no, per comprare qualcosa o mangiare in un ristorante ho sempre aspettato di sentire parlare un po di Corso? Un volevo mica riempire le tasche dei Pinzutti...Però fatevi sentire eh! Parlate il Corso! Per sentire parlare la vostra lingua sono dovuto scappare via da San Fiorenzu.... e andare a Bastia, Corte e Patrimonio e nei piccoli paesi dove sono stato contento di spendere un po' di soldi.... I pomodori li posso pur sempre comprare nei negozi di Pinzutti, ma compro quelli Corsi, quando si trovano: ma è possibile che in sti supermercati trovi roba Spagnola e Francese che non sa di nulla?? mah!!! se vengo da voi voglio mangiare Corso... Scrive una risposta
|
|