Corsofobia U Palatinu
Iè. Di sicuru, ùn sì pò negà, sti detti sò vergugnosi.
Per quelli venendu di u stranieru, si pò ignuràlli è lasciàlli in a so puzza, o allora splusà per fà vede chì i Corsi ùn sò pecure. E duie scelte si ponu seguità, è ùn ci ne hè micca una peghja ch'e l'altra. U più chì mi stumaca hè di vede i Corsi chì parlanu cusì. A sò ch'ella hè u "sindromu di u culunisatu", cum'ellu si dice, ma dispiace assai assai, è invece di sindromu di u culunisatu, eiu parleria piuttostu di u sindromu di u scervellamentu, è di a perdita di l'Anima. Ùn aghju ch'e pietà per elli perchè sò elli chì sò à pienghje d'avè persu tuttu cio chì face u so essare. Ùn vogliu cunchjude stu missaghju ramentendu l'adirizza di u bloggu di raccolta di e citazione razziste anticorse fatte da u Culunellu di Vinciguerra, à a mio iniziativa. Urelianu
Pocu addisperu leghjendu A Piazzetta... "Mi è venuto il magone" dice u talianu...
MediLibera
Altru dettu, altr'idea ... :)
« Une colonie est un pays dont les fonctionnaires appartiennent à un autre pays. Exemple : l’Indochine est une colonie française, la France une colonie corse. » Daniel Pennac - La Fée Carabine. guidu
Emile Zuccarelli, François Tatti, JJ Panunzi : "il est hors de question de rendre la langue corse obligatoire"
ùn hè CORSOFOBIA què ? enrico
Il meccanismo corsofobo francese è semplice:
La diversità corsa non è mai stata accettata dai francesi (e non lo sarà mai) Marbeuf e Morand volevano una sottommissione totale alla nuova cultura, esercitando violenza e crudeltà. I nuovi francesi non capiscono la Corsica e non rispettano la sua identità insultando e diffamando la popolazione dell'Isola. Forse qualche motivo ci sarà, ma alla base c'è un conflitto culturale mai risolto. I corsi di Corsica, (a parte quelli che si sono arruffianati per bene alla Francia), frustrati e avviliti per 2 secoli , non sono mai stati capaci di esprimere le proprie capacità per colpa di un'economia orientata a mantenere un controllo totale sull'Isola. In poche parole per la Republique meglio un'economia assistita che una Corsica prospera del proprio lavoro e che potrebbe diventare economicamente indipendente Ecco come si mantiene il controllo di una Regione 'diversa e ribelle' secondo la scuola politica francese. Che ne pensate amici corsi? giovanna
I francesi non conoscono cosa sia la diversità...non tollerano che esistano culture non francesi in Francia.
Ma allora perchè conquistarvi? Non lo sapevano che venivate da un'altro tipo di cultura ? Cosa si aspettano che i corsi e la loro cultura muoiano senza combattere? Poveri illusi... giramondu
vi ricumendu u librettu di Ghjuvan Petru Santini "petite anthologie du racisme anti-corse" ed.LACOUR/I quaderni di a memoria
Pumata
L'idee di lingua cultura e nazione corsa annu be avanzatu. Si po quasi di chi u populu s'hé discitatu indu sittanta. Ma a storia ritenera da qui a 50 anni chi u muvimentu un hà mai pussutu franca u passu maio di piglia u pudere ind'una sucieta inchjustrata da u clanisimu e l'emigrazione massiccia di funziunari e altru. E cusi e sole idee chi ci pudianu salva cume s'hé fattu in catalogna o astro so state assuffucate da a logica republicana francese sustenuta a morte da parechji clani nustrali...
Sam Buccuciu- Dalandeaux
Ùn si pò finì di tuccassi sempre a so macagna è di tuccà sempre listessa piaga per vede s'ella ci face male? Ùn si pò esse altru chè vittime? I Corsi mintuati da Seneca ùn esistenu più. Ùn sò micca noi.Noi campemu oghe in un mondu chì hà cunnisciutu u seculu di i Lumi, quellu di Pasquale Paoli, quellu liberatu da u fascisimu da jean Nicoli. femu vede chì ùn vulemu ne u clanismu anziani ne quellu novu, chì e nostre idee sò à pena di più avanzate chè quelle di una ghjuventù chì si pritende paolina è ùn permette micca una espressione artistica. Ghjovani chì sò cusì pocu liberti anu a pretenzione di liberà a Corsica? diceva seneca:"l'omu ùn more micca, si tomba ellu stessu." Vitete, ùn hà micca dettu chè cunnerie.
ANTO
E s'ellu c'éra un fondu di verita in questi pruposti ,chi un so micca d'oghje solamente , ma chi so stati tenuti per esempiu pè Senèque autore latinu (primu séculu ).Abbiamu u curaggiu di guardacci in u specchiu sensa occhiali .
Grossu panzutu
Chi spressione artistica? Un minchju incu un crucifissu? Aio aio ci vole arresta appena di pienghjula nanta stu limellete. Si cummencia cusi a lascia passa certe forme d'"Arte" poi dopu si tullereghja astru astru e astru e si finisce cume in Francia incun una ghjuventu arruvinata da u tizzone e a cucaina e una banalizazione tremenda di u stupru e a rapina! A liberta artistica ùn deve micca cunduce a certe cose! So cunvintu che a un munmentu ùn ci vole micca a lascia passa tuttu o diventeremu cumu tutti sti populi mundializati: Lazzi e inbigliachiti! In aspettendu impecià cazzi anantu a tutti i muri d'una citta scusate ma liberta artistica o no: Micca di que inde noi! Lasciemu u pseudo arte pruvucante a i Bobo parigini!
CristòdiSartè
Pà risponda à a toia dumanda, avemu una terra magnifica, un populu unitu attacatu à a storia, tanti valori è onori, pensu ch'un c'hè chì a ghjalusia chi pò fà dì issi affari !
Quandu si trata di "corsofobia", pà rippidà a toia sprissiona, mi fà sempru pinsà à u nomu dì u liceu di Sartè : Georges Clémenceau ! Certi ani cercati dà fà cambià issu nomu, mà ùn ani miccà riisciuti. (Vergogna à quelli chì ùn ani vulsutu !) Catinu
Un'hé mica Victor Hugo chi ha scrittu : ""La vérité qu'il faut dire, c'est que la Corse n'a jamais été et ne sera jamais française. Voilà cent ans que la France traîne à son pied ce boulet. Nous l'en voyons estropiée, meurtrie. Le Corse est naturellement mouchard et assassin...", mà Jules Vallès, direttore du u "Cri du Peuple" e unu di i capi di a "Commune de Paris" in' u 1871... . L'antibonapartismu di certi republicani e rivoluzionari francesi l'avia purtati a un veru razzismu anticorsu.
E. Bartrand
•Bisogna che gli adolescenti ed i giovani còrsi, nella loro ricerca della dignità, non scoprano più la storia della loro regione come quella di un'oppressione[...]
Il diritto di resistenza all'oppressione è proprio uno dei diritti fondamentali dell'uomo e del cittadino. Il fatto è che c'è stata oppressione, e ne restano forti tracce. [...] C'è una rivolta còrsa. Non si può sperare di affrontarla senza comprenderla. Bisognerebbe prima di tutto ricordarsi: * Che quando Luigi XV acquistò i diritti di sovranità sulla Corsica dalla Repubblica di Genova, occorse una guerra per prender possesso del nostro nuovo dominio. La Francia vi perse più uomini che durante la guerra d'Algeria. * Che la Corsica è rimasta (sotto) governo militare sino al XIX secolo inoltrato, con tutto quel che ciò implica in termini di legalità repubblicana. * Che, durante la guerra 1914-1918, sono stati mobilitati in Corsica i padri di sino a sei figli, ciò che non si è mai osato fare sul continente. [...] * Che il massacro di Aleria, il 21 e 22 agosto del 1975, è stato sentito come la fine di ogni speranza di miglioramenti prodotti da trattative con il governo della Repubblica, e si è dato il segnale del ricorso alla violenza, poiché tutti i còrsi [...] hanno capito benissimo che giammai una risposta simile a quella di un'occupazione avrebbe potuto aver luogo nell'Esagono. [...] * Che alla fine degli anni cinquanta, il governo creò la [...]Somivac. Essa aveva l'incarico di riacquistare le terre disponibili [...] di tracciarvi strade e sentieri, di portarvi l'irrigazione [...] e quindi di rivenderle a contadini còrsi. I primi quattrocento lotti erano pronti alla vendita all'inizio del 1962. Da Parigi venne l'ordine di riservarne il 90% per i pieds-noirs reduci dall'Algeria. 90%, non il 15% o anche il 50%! Questa percentuale è un incitamento alla guerra civile. * Che si fece, nel 1984, una strana scoperta. Il presidente Giscard d'Estaing, verso il 1976 o 1977, aveva preso la saggia decisione d'assicurare alla Corsica la "continuità territoriale", [...] Sette o otto anni dopo [...], l'amministrazione aveva assicurato la continuità per il trasporto di persone e di merci dall'Esagono verso la Corsica, ma non nel senso inverso! Le arance corse continuavano ad arrivare a Marsiglia con spese di trasporto più elevate di quelle che venivano da Israele. Per i vini e per la salumeria fu la morte economica. * E che infine la Corsica, come la Martinica e Guadalupe, ha subito per molti decenni un monopolio di bandiera marittimo imposto dallo Stato, con le conseguenze asfissianti che si possono indovinare. (Michel Rocard) Scrive una risposta
|
|