Chì hè esse corsu ? saveriu
E quandu in Corsica un ci serà che Portugesi,Arabi e Frencesi (di què un simu tantu luntanu),a sente certi "sapientoni", averèmu una squadra di "ghjentè di Corsica", di "citadini" Corsi a l'usu blacks,blancs,beurs Frencesi, e quessa sarebbe a nurmalita oghjinca, tantu bramata da Paccou e tutti i nostri "bobo bonobos"nustrali (chi ci parlenu cume a zitelli), ma un serà mai una squadra di razzinu Corsu.
Invèce di vulè assumigliacci sempre di più a i frencesi in tuttu e per tuttu , o ghjentè un ci scurdemu di i nostri antenati e di u so modu di fà,e di pensà CORSU. D'altronde mi pòngu à quistiòne di sapè si per certi u Populu Corsu à esistutu un ghjornu ? Ahmed Zavìa
Ô Saveriu...ne sarè cusì sicuru di a "cursitudine" di li tò antennati ?
Eiu, per dilla franca...quessa ùn la sò... Bench'ella mi piacerìa abbastanza d'esse un Corsu "puru" e schiètu...ùn possu esse sicuru di nunda... Per mè a Corsitudine ùn hè di sangue, ma di trippe...e di core...ben' intesa... Ci vole à difende a nostra cultura, a nostra lingua, e nostre valore...micca i nostri geni... kostadinovu
iè o Savè, ma chi hè u "pensà corsu" ?
chi hè u "razzinu corsu" ? s'ellu hè pudè mustrà u so arburu genealogicu 100% corsu nant'a 10 generazione, pocu in Corsica seranu corsi oghje un pensi micca chi ci he statu assai imbuleghji e chi ghjè l'integrazione chi hà fattu di sti fresteri i corsi ? ARC
Vai puru à quelli chi volen u nostru populu diventisse un " 2ème Rep" a nostra capitale sarà Calvi "Semper fidelis" à a Francia.....pone a quistioni ghjè diggia una malattia de l'esse i corsi sanu elli so ch'ellu vole di....
gascon
FELICITAZIONI CORSICA PER A VITTORIA!!
ò amichi corsi, eiu sò d’accunsentu cu Ahmed. Corsu ghjè qualcunu chì ampara u corsu, a cultura e a parlata, chì vole i corsi a esse sempre corsi è micca culunizzati apinzutiti. Ghjè què. Pocu impreme ch’elli siani corsi nati altrò è chì sò di a spalluzzera, o puru ch’elli sianu di un’altra sterpa altrughja: se campanu in insula e DIFENDENU u esse corsu e micca culunizzati, è sò tra i tarcani di ghjocaballò, anu da ghjucà per a Corsica Una nazione deve esse aparta à quelli chì a riconoscenu, è chì volenu stà a sente la e fà la campà dinù! Quantunqua, cumplimenti per a vincita! Forza Corsica! bern
Aghju dighja « postu » nantu u sughjetu di a « cursitudina » e di chi è esse corsu nantu un’ altru foru….ma tandu l’aviu srcittu in Francesu e un aghju curaghju oghje a scrivellu in Corsu …allora « copié collé »
en 2010, aujourd’hui de quoi s’agit il ? Eiu so Corsu, natu in Aiacciu tanti anni fa, scrivu e parlu corsu ! Cume tanti di noi, so maritatu incu una « mezza-pinzuta » …… Je suis corse né a Ajaccio il y a déjà longtemps,de père et mère corses , di casata corsa ,casa a u paese ….. je parle Corse …. Comme nombreux d’entre nous, mon épouse n’est pas entièrement Corse, (parfois, pas du tout, pour d’autres d’entre nous) ; nos enfants et descendants sont donc au mieux des « métis ou quarterons » de corso-français, corso-sarde, corso-hollandais, corso-maghrebins, corso-polonais, etc.. Je suis sûr que sur ce forum scherzosu , puliticamente scurettu ,a pena gattivu , et bien d’autres, cette situation familiale est courante et que tous pourtant nous nous sentons Corses. Tous et à juste titre !! En tout cas moi je ne le conteste à PERSONNE !!! Quel est ce faux débat où transpirent quand même un peu le Racisme et la Xénophobie ? Certains de nos plus « célèbres indépendantistes et autonomistes actuels politiques ou non » (chantres et porte paroles de de la Corsitude) ne sont ils pas eux même dans cette situation ? On ne leur fait pour autant aucun procès de « non Corsitude » que je sache !! (Heureusement d’ailleurs !) Cette situation fait elle de nos enfants ou de nous-mêmes des moins corse que d’autres ? Et pour mieux m’exprimer : Si je suis de père & mère corses et que je vis en Corse, suis-je corse ? Si je suis de père & mère corses et que je vis hors de Corse, suis je corse ? Si je n’ai qu’un parent corse et que je vis en Corse, suis-je corse ? Si je n’ai qu’un parent corse et que je vis hors de Corse, suis-je corse ? Si je suis de père & mère corses que je vis en Corse & que je ne suis ni nationaliste ni autonomiste suis je moins corse ? Si je suis de père & mère corses que je vis en Corse & que je suis nationaliste ou autonomiste suis-je plus corse ? Si je n’ai qu’un parent corse que je vis en Corse & que je ne suis ni nationaliste ni autonomiste suis-je moins corse ? Si je n’ai qu’un parent corse que je vis en Corse & que je suis nationaliste ou autonomiste suis-je plus corse ? Si mon patronyme est d’origine continentale que je vis en Corse & que je ne suis ni nationaliste ni autonomiste suis-je corse ? Si mon patronyme est d’origine continentale que je vis en Corse & que je suis nationaliste ou autonomiste suis-je plus corse ? Si quelque soit mon patronyme je parle corse suis-je mieux corse ? Si mon patronyme est corse et que je ne parle pas le corse suis-je moins corse ? En 2035 les corses ? seront Corses les habitants de la Corse de 2035 ! Saranu figlioli & pufiglioli di corsi, lucchesi, sardi, francesi, maghrebini, hollandesi e tutti quanti. (Ils seront les descendants de corses d’italiens de sardes de français de maghrébins de hollandais…) comme une déjà grande majorité nous le sommes aujourd’hui !!! LA VÉRITABLE QUESTION EST POLITIQUE ET NON PAS ETHNIQUE ; ELLE EST CELLE DE L’INDÉPENDANCE : Oui ou non la Corse sera-t-elle indépendante en 2035 ? Poser la question de l’identité en des termes douteux ou confus s’assimile à de la « préservation de la race », c’est donc du racisme. L’identité a plus a voir avec la culture, le respect et l’évolution de cette culture ….la communauté de destin ! Nous ne sommes pas encore que je sache des vaches, ni des moutons et en tout cas moi je n’aspire pas pour mes descendants à une quelconque AOC ( appellation origine contrôlée !!!) appliquée aux individus humains. Pour l’ethnie corse, devrions nous définir des critères pour les tenants du véritable « HOMMU CORSU AOC » et porter une étiquette sur nos vestes ? une médaille sur la poitrine ? un auto collant sur nos voitures ? Pour en finir avec ce post : d’ici à l’ INDÉPENDANCE ……espérons que la Corse et ses habitants permettent qu’encore et toujours ses enfants (sang mélangés ou non, métis, quarterons de français de hollandais d’italiens d’arabes …et autres), y vivent heureux , y plongent des racines ,s’y épanouissent (entre tradition & modernité ), qu’ils y accueillent les leurs ; qu’ils puissent à leur tour s’ils le désirent partir à la découverte du Monde et y revenir en paix avec au cœur ce « sentiment de fierté et d’appartenance » à nul autre pareil qui nous vient de nos anciens et que nous leur transmettons. A veraci e a prestu po esse .. . Cumpalliols
À contu meiu, è cume l'aghju dighjà dettu centu volte, s'o pensu ch'è a definizione data da a Cunsulta Naziunale per esse corsu (hè corsu quellu chì hè natu in Corsica, è quellu chì hà i so dui parenti corsi, è quellu chì hè maritatu incù una Corsa (o u cuntrariu), o chì campa quì dapoi almenu dece anni è chì face mostra di a so vulintà d'esse corsu), pensu à contu meiu, chì tuttu què ùn hè ch'è una manera umana di determinà certe cose.
Per mè, hè corsu tutt'ognunu chì sì sente corsu à u più prufondu d'ellu, incù s'appiccamente quasgi viscerale chì face ch'ùn hè micca solu a Corsica chì appartene à i Corsi, ma sopra tuttu i Corsi chì appartenenu à a Corsica. Hè un affare di mente, è micca necessariamente di sangue, chì cunoscu ancu certi chì sò nati quì è chì anu i so genitori chì sò dinù di quì, ma ch'ùn si sentenu manc'appena corsi. U cuntrariu esiste dinà. In cunclusione ? In cunclusione, diceraghju chì per mè, esse corsu custituisce una vera realità, è ch'ùn sì pò micca esse mezu-corsu, ch'è, o si corsu, o ùn si micca corsu. Hè una cosa chì si trova in a mente, ma sempre difficiule à evaluisce da l'esternu PAGO
cio chi hè incredibile hè chi certi un anu capitu chi una identità hè sempre in muvimentu, si custruisce sempre, si trasforma...
ùn hè micca qualcosa di fissu e sole identità chi so fisse so quelle chi so morte. hè siguru chi l'identità di i mayas, di l'aztec è di i latini ùn si move piu ma certi in corsica volenu chi l'identità corsa sia fissa à 50 anni fà ! filidatu
Per mè hè corsu quellu chì parla corsu, puntu è basta
Viaghju
Esse corsu ? Ci vole a avè u passaportu corsu, è basta ! ;)
machja
Quand' a Corsica sara indipendente, e u Populu Corsu ricunisciutu per u mondu sanu tandu puderemu parlà di CORSI, per ava simu tutti francesi.
Oghje he ora di movesi per ritruva a nostra suvranita, invece di pèrdessi in chiàcchiere. estrimei
m'avveggu chi u suggettu face furrore (si ne parla ancu nantu a u foru corsu !)
per me he corsu quellu chi he raica corsa o chi he natu qui e chi si sente corsu. per contu meiu - so naziunalistu - dissi corsu forse si pueria cuntrastà nantu a naziunalità , a citadinità, u strangeru -nisunu di sti termini he inghjuliosu - .e custi u razzinu , u locu di nascità , a simpatia o l'affezzione un bastanu . quant'ellu ci ne he ghjente chi sò piu arraicati che me e chi a Corsica a si ghjucherianu a l'appiattella ! Luka
Salutu a tutti i corsi! Eu so Sardu ,e pe contu meu Corsica e Sardegna so l'istessa cosa, l'stessa storia ,l'istesso destinu.......l'istesso populu ,chi solo a storia, ha separatu. U core meu ,ghjè felice in Sardegna (a mia patria) come in Corsica (A patria surella).So di accunsentu , cun chi dice chi a corsituine hè fattu di core e di mente......a pattu chi si rispettanu l'usi e i costumi di a terra in dove si vive.Indipendenza nostra speranza ma cu un identià sempe in movimentu,aperta.....come il mare chi ci circonda....tutti.
Salutemu tutti i fratelli di a corsica. Luka da Cagliari PEPETRU
Parechji l'anu ghjà detta o rammintata.
Par mè; hè corsu quellu chì parla a so lingua, chì campa a so cultura, chì ùn si scorda di i so vechji. estrimei
he vera o LUKA , chdi u a Corsica e Sardegna so surelle e figliole di u mare Terraniu .
a disgrazia he chi una he liggata a a Francia e l'astra a l'Italia . u naziunalisimu corsu he per strappà e catene micca per niggà a l'astri . ghjuvan'marcu
Ci so sumente purtate da u ventu chi ghjunghjenu da luntanu. Eppuru s'arradicanu per dà arburi rubusti s'elli si nutriscenu cu a terra e l'acqua nustrale. Di securu hanu a dà frutti deliziosi per fà campà i nostri figlioli. Quessi l'arburi so i corsi novi, a terra firma a terra, l'acqua è a lingua e a cultura; i frutti sò quelli di u travagliu. Rimigna? Ci n'è in ogni locu.
Carlinu Rocchi
Per me hè corsu quellu chi a ricevutu da i so vecchji u senzu di i valori chi facenu a Corsica : onore, rispetttu di i vecchji, sensu di a famiglia, fedeltà a l'amicizie e u parentadu, dirizzura, trasmissione di e tradizioni corse.
E corsu di sicuru quellu chi parla corsu, quellu chi li s'arrizza u pellu quand'ellu si canta corsu, quellu ch'un supporta a minima agressione ch'ella sia fisica o verbale contra i Corsi e a Corsica. estrimei
o Carli' ,
tu dici so ch'elli duverianu esse i corsi , ma he passatu u tempu chi Merta filavva. oghje u sumerinu he schersu e , per disgrazia , i babbi e e mamme so peghju che i figlioli . Ghjuvà
He corsu quellu chi parla corsu, puntu è basta.
Laurenç
Moi je ne suis pas corse, mais ma voiture oui !
(grace au pegasolet, pardon, à l'autocolant de Corsicaferry, merci Cosicaferry). Scrive una risposta
|
|