Caccavelli, canestri è campanili ma dinù, micchette o panette è tanti altri, eranu parechji i biscotti è dolci di Pasqua da un capu di a Corsica à l'altru. I libri è i siti di cucina d'oghje permèttenu à ognunu di ritruvà o simmai ancu di truvà e tradizioni spente o muribonde.
Ma i nomi ?
U caccavellu di Corsica suttana tene u so nome da u càccabu latinu, un paghjolu o una pignatta induve i Rumani facianu coce i so tiani.
U canestru era un cistinu, una cofa, un spurtellu.
U campanile hè parente cù u campanaru calabrese (chì vole dì anch'ellu campanile).
Caccavellu è campanile anu una forma tonda è s'empienu d'ove. Per st'ultimu, l'ove sò state apparagunate à campane innù i so campanili, ragionu logicu postu chì u venneri santu e campane ammutuliscenu è ripiglianu à sunà u ghjornu di Pasqua. Nurmale di ritruvalle nù i cistini pasquali.
L'orìgine è u sensu ?
U paghjolu è u cistinu sò u sìmbulu di l'abbundanza è di a fecundità, quella di u corpu maternu. Sò e manifestazioni e più antiche di i primi riti campagnoli per dumandà à a Terra Matre d'esse generosa chì hè ghjuntu u veranu è sbuccia a Natura.
Tutti è trè, caccavelli, canestri è campanili anu a forma di una curona, è mancu appena una forma di campana per l'ultimu, cum'elli dicenu unepochi. A trasfurmazione di e forme di sti dolci, passati da stuvigli à curone vene à ammintà a gloria di Ghjesù risuscitatu.
Inquantu à l'ove chì sò inserite tantu in i caccavelli chè in i campanili, ammentanu anch'elle a vita è a risurrezzione. Quì dinù sò ripigliati i vechji riti pagani di parechi millennii nanzu à Cristu, ind'è l'Egizziani è i Grechi, induv'è l'ovu era postu in e tombe in attesa di a risurrezzione.
Eccu avà sapete da induv'elli venenu i nostri caccavelli è campanili di Pasqua. Pudete fà a vostra merendella.
Scrittu u 01/04/2013
Ma i nomi ?
U caccavellu di Corsica suttana tene u so nome da u càccabu latinu, un paghjolu o una pignatta induve i Rumani facianu coce i so tiani.
U canestru era un cistinu, una cofa, un spurtellu.
U campanile hè parente cù u campanaru calabrese (chì vole dì anch'ellu campanile).
Caccavellu è campanile anu una forma tonda è s'empienu d'ove. Per st'ultimu, l'ove sò state apparagunate à campane innù i so campanili, ragionu logicu postu chì u venneri santu e campane ammutuliscenu è ripiglianu à sunà u ghjornu di Pasqua. Nurmale di ritruvalle nù i cistini pasquali.
L'orìgine è u sensu ?
U paghjolu è u cistinu sò u sìmbulu di l'abbundanza è di a fecundità, quella di u corpu maternu. Sò e manifestazioni e più antiche di i primi riti campagnoli per dumandà à a Terra Matre d'esse generosa chì hè ghjuntu u veranu è sbuccia a Natura.
Tutti è trè, caccavelli, canestri è campanili anu a forma di una curona, è mancu appena una forma di campana per l'ultimu, cum'elli dicenu unepochi. A trasfurmazione di e forme di sti dolci, passati da stuvigli à curone vene à ammintà a gloria di Ghjesù risuscitatu.
Inquantu à l'ove chì sò inserite tantu in i caccavelli chè in i campanili, ammentanu anch'elle a vita è a risurrezzione. Quì dinù sò ripigliati i vechji riti pagani di parechi millennii nanzu à Cristu, ind'è l'Egizziani è i Grechi, induv'è l'ovu era postu in e tombe in attesa di a risurrezzione.
Eccu avà sapete da induv'elli venenu i nostri caccavelli è campanili di Pasqua. Pudete fà a vostra merendella.
Scrittu u 01/04/2013