Valls : "la violence est enracinée dans la culture corse" Carlinu
U veru prublema hè chi u guvernu, cume tutti i guverni, un'a micca soluzione, un ha micca u curraggiu d'attacassi di fronte a sti criminali. Purtantu sà tuttu.
In fatti, per piattà a so vigliaccheria e a so incapacità, u guvernu e u ministru, chi un so che ciarlatani cun parulle senza fondu, mettenu davanti a cultura corsa chi saria risponsevule di tuttu. E po si dicenu : hè migliu chi i Corsi si tombinu 'n tra d'essi. L'ora hè venuta chi a Corsica si pigli veradimente in manu, chi i Corsi piantinu di pianghjesi e si mettinu a u travagliu per fa vede ch'elli un so micca cio ch'omu pensa in altro. A Corsica a tuttu per un sviluppu armuniosu e credibule a cundizione di piantà di sempre dumanda tuttu a u statu francese. csappa ,sottumetesi ,o lutta
Eiu pensu ch'ellu u ci si hé micca " maffia" in corsica ,ma piuttostu bande chi si tazzanu pé l'affari, terreni ,cunstruzione,BTP,l'immundizie ,caffé ,droga, presu d'interessu ,travaux public ,PLU.
A piu grande scrucuneria hé u P.E.I u rattrapage dit historique hé l'ultimu colpu di u statu culuniale francese ,cù l'accunsentu in testa di u muvimentu naziunale ,di l'omi pulitichi è di i corsi,è tutta sta ghjente si facenu a guerra pé cuntrulla tuttu qué. Cù l'accunsentu di a statu francese ,chi miseria. Tutte ste bande in giru di putere pulitichu ,di l'elletti ,meri ,cunsigli generale, cunsigli territuriale,facenu l'ellezione sia di unu o di l'altru cù l'appughju di i soldi ,cù l'appughju di i corsi c'aspettanu travagliu ,e cù l'aiutu di i naziunalisti ,chi pé certi fa l'affari cù i veri voyous ,è d'altri chi si ficanu ind'é e merie pé via di una strategia d'esse prisenti a l'ellezione ,e si rendenu cumplici di tuttu stu puzzichéghju ,chi mancu piu nimu sa indv'ellu hé ,solu quelli chi so qui pé fa l'affari i veri voyous a sanu ,si po ancu dalli ragio perché trovanu in face a elli viachi.venduti. Daretu a tuttu quessu ci si hé una giuventu chi campa ind'é stu paese ,è chi mustra a sta giuventu chi u soldu hé u veru putere ,è e cumbine so un'a manera di ghjunghje a è so fine ,senza scurdassi di e manifestazione militare. E dopu qualé chi piazza sta giuventu cù trova micca impiegu ,l'eletti di merda ,è e bande chi invisti ind'é i cummerci ,u btp,u turisimu ,un veru clientelisimu ,o vere pastoghje . Scappa ,Sottumetesi ,luttu tutta a storia di a corsica So e bande cù i pulitichi chi cuntrullanu tuttu ,ci ferma a scappa ,o sottumetesi ,o campa a mischina. Aspetta qualcosa di qualchisia u pensu micca di fa associu ,partitu puliticu u ci credu ,a ognunu di piglia e so respunsabilita in casa soia ,ma seremu soli. Anonymous pé via di l 'internetu ,pé via d'azzione lucale ancu piccule in listesu tempu in corsica sana. csappa ,sottumetesi ,o lutta
Un'andemu piu a vuta sera un veru cambiamentu per noi........
bastiacciu stortu
quandu , in quattordecci , ci annu chjamatu in caserna Grossetti in Corti , per lampacci in su nordu di a Francia a facci sterpa , un ci trovavanu micca troppu violenti .....!!
ANTO
Quellu chi porta suvente a "kippa" ci piglia pè Palestiniani ,in cu l'accunsentu di tutti i judei di Corsica !......micca nomi pè piacè !
ferrali
s'ellu si reflette un pocu, ci vole a ringrazia a valls chi ellu stessu dice qu'ellu ci he una cultura corsa . dunque recunosce u populu corsu. chi ghje a cultura.
definizione in francese: Culture nationale .L'ensemble des normes , des comportements , des croyances et des coutumes qui existent au sein de la population d'une NATION SOUVERAINE. Read more: http://www.businessdictionary.com/definition/national-culture.html#ixzz2MvVPEaa4 stumacatu
"Vittimizazione"...?
Quale hè chi dice à quale à vole sente che i corsi so tutti scruconi, teroristi e mafiosi ? Quale hè chi parla d'omertà e di viulenza quasi naturale parlendu di i corsi ? Quale hè chi dice che a Corsica saria piu bella senza i corsi ? Quale hè chi scrive libri, articuli, e face emissione di tele sobra i corsi ? Etc... Aghju suniatu o chi ?!! Si puderianu fà questi suggeti sobra d'altre minorità senza sente stridà à u razzismu ?!! Un ci pudemu nulla ma basta di fà i cecchi o di nigà a realità. Un semu micca santi ma micca i diavuli ch'elli dicenu. Ie, c'hè a mafia in Corsica, quale hè di no ch'un la sà ? Ma a maio parte di i corsi travaglia e strazia, un scruca à nimu !! E chi face u statu contru a mafia incu tutti i so mezzi ? NULLA !!! E dumanda ancu à i corsi di fà u travagliu di a pulizia !!! Ramentu à quelli ch'un n'hanu micca mimoria o ch'un la sanu micca che a Corsica hè u locu d'Europa indu c'hè, in proporzione, u piu di pulizieri... ghjuva
bravu indria
babbo
Hè sempre statu cusi,quandu tuttu va male in francia,ci si vole un culpevule,e a Corsica serve a svià l'attinziòne di u populu.
Un c'hè cha vede a campagna fata da Valls chi hè vargugnosa e razzìsta,aiutatu pa certi ghjurnalisti cume barbier,l'omu a u stracciu rossu,o quelli di u ghjurnale "le point" qui sputanu nant'a memoria di i nostri patrioti cascati in Ponte Novu. Quessa hè viulenza,viulenza legàle,viulenza di un statu putentu nant'un Populu mancu ricunisciutu,senza difesa. Perchè u prublema hè quessu;ufficialamente u POPULU CORSU un esista mica,un simu mancu neri o musulmani o ebrei,altrimenti farianu casu a noi. Ma corsi, pensate, simu l'ultimu "populu" a stirpà Francescu
"Quale hè chi dice à quale à vole sente che i corsi so tutti scruconi, teroristi e mafiosi ?
Quale hè chi parla d'omertà e di viulenza quasi naturale parlendu di i corsi ? Quale hè chi dice che a Corsica saria piu bella senza i corsi ? Quale hè chi scrive libri, articuli, e face emissione di tele sobra i corsi ?" O stumacò. Prima, se tu dici chi tutti francese parlanu cusi, facci esattamente cio chi tu critica : generalisazione cattive e false. Dopu, quelli chi dicenu Cio chi tu scrivi so coni, d'accordu. Ma coni ci so da pertutu, per cumincià. E un so micca sti coni ch´anu tombu un babbu a l'ochju di ziteddi, un so micca eddi chi vendenu a droga a à ghjuventu corsa, un so micca eddi chi facenu u racket, chi facenu salta i buffitoni contra bettunisazione prima di fa custruisce un "hôtel les pieds dans l'eau". E purtantu, qui, un si parlà micca di quelli, o appena, prima di ripiglia a canzona nanta culunisazione, i francesi, u Statu, e Louis XV. Tuttu si passa cume si i francese e u Statu francese faccia tuttu da per eddi. So i francesi chi ci'hanu missu generazione di Rocca-serra, Zuccarelli e di Giaccobbi ? U Statu un face micca u so travaddu ? He veru. Ma no, lu femu ? Nimu un ha risponditu : qualè chi refusa di di bongjornu a i banditi ? Quantu voltu aghju dittu chi Jean-jé o la "brise" (era à l'epica) so malatie per à Corsica, e aghju sentu : "ma a sa, o Francè, facini manghjà famidde sane..." Aghju capitu o cumpà, Jean-Jé sara un bravu typu, e a Brise, un associu di bravi ghjuvanotti un pocu agitati. Di esse per quessa chi tutu mondu parla si Valls e micca di eddi.... Hè Valls chi à tombu dieci omi dapoi u capu d'annu po esse. Alvà, cio chi ci farebbe veramente bè, saria di fa a cio che nô pudemu fà da per nò, e pianta una stonda di lagnaci a prupostu di francese et di Statu. Troppu faciule. Allora, vittimisazione ? Bensicuru. fora
Ie o Walls si tu un patrone di a francia ,spergu chi i francesi anu capitu chi stu guvernamente d'incapasce sera messu fora a qualci in culu .
stumacatu
Francescu, un n'inventu nulla, leghju e ascoltu tuttu cio chi si dice sobra i corsi...
A mè moglia, chi hè di un cuntinente, un ni po piu mancu ella di sente parlà cusi di i corsi perche u so sposu hè corsu e sa quantu buggie si dicenu sobra i corsi !! Si vo sapessetti cio ch'ellu dicenu i ghjunghjiticci parlendu di no tre elli (un si mefighjenu micca d'ella...) e quand'ella va inde à so famiglia... Hè veru ch'un ci vole micca troppu generalizzà e aghju veru amichi di u cuntinente, ma credetimi, parlu di cio che cunoscu... Sogu un corsu ordinariu chi campa (male) di u so travagliu e si, cume tutti, vigu assai cose stunente, un sogu NULLA di cio si passa esatamente e di quale e cume a face. Vi possu di che travagliu, pagu i mè impositi, un scrucu à nimu, un menaceghju à nimu, un n'aghju mai arrubatu, plasticatu o tumbatu à nimu : cume à maio parte di i corsi tuttu quessu un n'hè micca di u mè mondu e un ci possu nulla. Cio chi un m'impedisce d'esse stumacatu di vede che tuttu si fessi in totale impunità e chi u statu ci ni tene respunsevule !! In fine, per sicuru che so piu culpevule i nostri eletti e quelli ch'un li cambianu mai che u statu di cio chi si passa in Corsica ma quessu hè a demucrazia e si deve respetà ! U statu hà missione - l'interessu publicu, a pace, u dirittu - e mezzi per falle : ch'ellu i fessi !! E si setti abbastanza astutu, infurmatu e forte pà fà pulizia e ghjustizia in piazze e locu di u state : FATTELU PURU !! Francescu
O Stumaco.
"Hè veru ch'un ci vole micca troppu generalizzà e aghju veru amichi di u cuntinente, ma credetimi, parlu di cio ch 'eu cunoscu..." Conoscu anc'eiu cuntinente, un sentu micca di più parollacce culà à prupostu di no che qui a prupostu d'eddi. Basta leghje cio chi si scrive qui. Dunque quandu tu dici "qualè chi parla.. scrive.. etc.", à risponsa hè : certi francese. E allora ? Hé veru chi eddi ci hanu media spessu dispitosi : mà sara veramente questu un prublemu nosciu ? allora tuttu va bè... Par me, mi n'infuttu compiu. "cume à maio parte di i corsi tuttu quessu un n'hè micca di u mè mondu e un ci possu nulla." Prima dumanda : vo un cunoscite manc'unu sgaiuffu ? Mancu unu cun quellu vo site stattu a scola ? Mancu un typu cun quale beie un bichjeru a u caffè ? Eiu, so prufessore travaddu et pagu l'impositi cume vo, un li cercu micca ma ne cunoscu almenu cinque o sei - tre so in prigio. E a maio parte di ghjente ch'eu cunoscu so cume me. Si vo mi dite chi un cunoscite manc'unu, vi credu, ma un pensu micca che vo siate un esempiu raprisentativu. Siconda dumanda : un aghju mai parlatu di fà a pulizia da per no, se vo mi leghite bè. Ma avà se vo cunisciate un sgaiuffu li vultarete u spinu pa fa sapè che un site micca d'accordu cun a so manera di vince i soldi ? Un antru esempiu : chi feti pa u capu d'annu, Pasqua, e i matrimoni, ch'un fanu micca in cuntinentu ? Un avete mai presu un calibre in manu e tirà ? Un cunuscite nimu chi si ne tene unu in casa ? Siconda dumanda: un sapete nudda di più chi cio chi dice u rimore, cume quasgi tuttu mondu. Ma si vo sapiate qualchosa in un affare di racket o peghju, e ch'erate sicuru d'un risicha nudda, andarete a testimunia a i gendarmi o no ? O pinsate, cume me, chi un hè micca usu nosciu ? "U statu hà missione - l'interessu publicu, a pace, u dirittu - e mezzi per falle : ch'ellu i fessi !!" Mondu philosophi, dipo Platon, l'hanu dittu : un statu e a legge un posse nudda si un ci so l'usi chi vanu cun eddi. U Statu un po micca fà cio ch'eddu vole cun a suciétà. E un simu micca cume francesci di cuntinente, hé veru... Ma un si po micca dila quandu ci face piace e po nigala quandu un ci piace più. A dopu. stumacatu
Sogu andatu à scola in cuntinente, un cunoscu nisciunu "mafiosu", un n'aghju micca pistola, un tiru micca in aria per festighjà un so chi, un vogu micca à caccia, un n'aghju micca 4x4, travagliu tuttu l'anu per una miseria, stogu in casa mea quante possu, un n'aghju autu nisciunu aiutu scrucatu, etc...
Unu veru adisperu per e vostre teorie !! Ma un sogu micca un esempiu e mi pigliu per cio che sogu : nulla d'altru che unu povaru stumacatu incu nisciunu putere. E, scusatte, u statu po fà tuttu cio chi li pare, cume li pare ma... quandu ellu vole ! L'avemu dighja vistu... marcu
A sola risposta ch'ellu si pa avé nant'a a so ch'ellu si passa in giru a noi ,serebbi occupati di i to affari ?!
A sanu so ch'elli volenu i corsi?? Roumanet
Oh manuè cume hè chi ti piglie à parlà di a viulenza in Corsica, dimi un pocu o sgio Siunistu che tu si, un hè miccà u to populu chi tumbe dicine di Palestiniani per ghjorni?
Hè una prima d'a parte d'un primu ministru di parlà cusi d'una reghjone "Francese" cum'è tu la dice tantu bè, mà dimi un pocu s'ellu ti dispiace di pucesse un territoriu ch'un entre miccà inde a cunfurmità naziubnale è internaziuale, un n'ai ch'una cosa da fà: daci a nostra libertà che no meritemu! Avà un ci reste ch'un cosa da fà o fratelli, a prossima volta ch'ellu vene inde noi mustremuli che no simu un populu salvaticu, tandu capiscerà ch'un si po parlà di a ghjente cum'ellu la si pare, sopratuttu di a parte di a piu alta parte di u statu. Ci vole che no siamu piu forte chi ste parolle fratelli e capite chi a nostra situazione per rapportu à u statu un a scambiatu è forse un scambierà mai, allora campate per rispettà a nostra nazione, a nostra cultura è a nostra lingua. Luttemu pè fà scambià e cose!!! Francescu
"Unu veru adisperu per e vostre teorie !!"
Hè veru. "Ma un sogu micca un esempiu e mi pigliu per cio che sogu : nulla d'altru che unu povaru stumacatu incu nisciunu putere." U putere de fa cio chi ci vole ogni ghjornu inde no, d'allivà i ziteddi cume ci vole, é di travadda mi pare tamantu. E questu chi po salvà a Corsica, micca eletti corsi o francesi. "u statu po fà tuttu cio chi li pare, cume li pare ma... quandu ellu vole !" Questa hè une dumanda interessante ; tocchemu veramente philusuphia pulitica. Prima, u statu po fà certe cose, ma a chi prezzu ? Ci vole a ramintassi chi ci vulia un statu fascistu pa sbatte a Maffia... Hè questa che no vulemu ? Siconda, a storia ci ha amparatu chi u statu u più forte un hé micca quiddu chi riesce di più, appuntu parchi un po micca fà tuttu cio ch'eddu vole. O sino, l'URSS, a Corée du Nord sariani stati e più bedde nazione di u mondu. Invece, a ghjente prova à fughje quandu eddi ponu. L'Irak saria un locu di pace, e l'Irlanda un averebbe micca luttà mill'anni contra l'inglese pe a so libertà. Ma l'usi e à vulintà di un populu, un si po micca falli cume si facce e legge e cume si po da una suvvenzione. U Statu puderia fa di più in Corsica, mà un po micca fà tuttu cio ch'eddu vole - e un po certu fà di a Corsica un locu senza viulenza per un décisione di a CTC o di u Parlement. Pinsà ch'eddu po hè praticu, parchi cusi c'hè un culpevole per ugni cosa ch'un va bè. E per questu, u corsu hè prussissimu di u Francese... Mà anch'una volta, hè troppu faciule. Avà pensu chi quista cunversazione hè finita par me. Anche si un simu micca d'accunsentu, vi ringraziu e vi pregu un beddu dopu mezziornu, po esse a un di sti ghjorni. marcu
Un veru prublemu hé u soldu e l'ingurdizia , e u copiu publicita +cunsumerizimu = cambiamentu di andatura ecunumica ,cambiamentu di valori.
Dopu ricerca di facilita ,ricerca di richessa u piu prestu pussibile. A nostra suciéta hé tocca anch'ella cù i so difetti è e so qualita,u sviluppu di a corsica lega assai uppurtunita anzituttu quellu di u turisimu , è quellu fattu pé u statu P.E.I . Tuttu ché nantu una certa manera di fa a pulitica è di mantenesi a u putere, Quand'ellu si sa u pesu di e famiglie ,di u clanisimu ,nunda a chi vede cù a pulitica ,ognunu sceglia i so interresi .Forza sera una guerra pé ghjunghje à é so fine. Pé contu mei circa a fa cambia a ghjente postu chi ognunu ci truva u so vantaghju . E cumé sappa in l'acqua. A difficulta hé di campa in usi stessi sé u si vule micca seguita, u risucu hé di fa partitu di u scartu. Ci vole a bé cunosce a nostra cultura . J G
Eccu a canzona chi a scadinatu a viulenza in Corsica
Canzonetta Una rima in erenza chi sumena a sperenza E chi ci da a pensà Canzone-e-e-etta Una zerca o un'amore Chi ci scuzzula u core Tant'ella ci sa toccà Canzone-e-e-etta Quattru note e un'accordu Chi disceta u ricordu Da un pudessi scorda Canzone-e-e-etta Duie note in armunia Un zinzi di nostalgia Chi ci face sunià Canzone-e-etta Una lingua chi s'impone Grazi'a duie o tre canzone Chi voganu qui é in là Canzone-e-e-etta J G
Eccu a canzona chi a scadinatu a viulenza in Corsica
Canzonetta Una rima in erenza chi sumena a sperenza E chi ci da a pensà Canzone-e-e-etta Una zerca o un'amore Chi ci scuzzula u core Tant'ella ci sa toccà Canzone-e-e-etta Quattru note e un'accordu Chi disceta u ricordu Da un pudessi scorda Canzone-e-e-etta Duie note in armunia Un zinzi di nostalgia Chi ci face sunià Canzone-e-etta Una lingua chi s'impone Grazi'a duie o tre canzone Chi voganu qui é in là Canzone-e-e-etta Scrive una risposta
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