SI PIGLIANU TUTTU E DOPU C'IMPEDISCENU DI SPASSIGHJA CULPA A QUELLI CHI VENDENU E A L'ELETTI CHI PRUFITANU DI STA SITUAZIONE PER FA I S'AFFARACCI
L'Agriate,a l'epica di i Genovesi era u granaghju di a Corsica, granu ci n'era ancu tropu, e i Genovesi u si purtavanu in casa soia.
Oghje u chjamanu "u desertu di l'Agriate", dipoi che u "conservatoir du litoral" l'ha compratu a i "Rotchild"
"agriate" vene forse da u latinu ager, significheghja dunque "locu cultivatu"...
tuttu u cuntrariu d'un disertu !
Un mi surprendre micca di tutta sta ghjente chì s’impadrunisce di u litturale. Compranu i nostri lochi è credenu fà à legge à colpu di soldi è di amicizie bè piazzate. Un ci hè nunda à aspetta d’omi cume quessi. Mà cio chì mi stumaca u piu hè piuttostu l’attitudine di issi corsi chì piglianu a so difesa. Mi ramenta chì certe volte u piu grande prublema di a Corsica so i corsi elli stessi…
A chì hà solli è amicizia torce u collu à a ghjustizia... sò belli corsi chì cunoscenu ancu i nostri pruverbii!
disertu di l'Agriate vole dì disertu umanu è micca locu non cultivatu, a dicenu i sturiani
l'Agriate eranu un locu di vita. Ci era a ghjente chì ci stava l'inguernu, in Ifana ma dinù in tanti lochi cum'è u Ghignu, Malfaccu , ecc. Ci eranu l'aschesi è è so capre. A' spessu falavanu cù e famiglie. Tandu U Chjerchju , induve ci hè dempre una casa cantunera abandunata, quand'omu colla ver di a bocca di u Vesu, era un puntu di scontru impurtante. Disertu disertu, termine turisticu ...
Sti predatori di i più belli spazii di Corsica si duverianu piattà, almenu, invece nò, facenu i belli è i Corsi li servenu a suppa : in Portivechju oghje è dumane, à "Lire au soleil" (manifestazione chì u sgiò d'Ormesson n'hè presidente) quantu Corsi anderanu à basgià a manu di l'Academizianu : vale à dì unu di quelli chì anu abbaghjatu cum'è cani contru à a mudifica di a Custituzione per facci entre e lingue regiunale !!
Ma cumu ghjustificheghja a so decisione u Cunsigliu di Statu???
Scrive una risposta
|
|