John-Paul Lepers menu interessante ch'è Julien Lepers GWM
pè dilla franca, u ghjornu chi ci trovanu simpatichi, semu fritti, non?
pesciu frittu
eccu ! tantu megliu s'elli ci trovanu "conni, brutti è gattivi"
u ghjornu induve semu bravi, serà che no seremu diventati cume elli UN SEREMU MICCA I "CHTIS" DI DUMANE Gilbert
Mon père à moi il est professeur de karaté
jean-paul u persu
nant'à facebook "john paul lepers est un connard" =
heliofobu
"pas assez de démocratie" dice sta cavichja di Lepers per compie u so filmacciu : Per contu meiu, pensu chi ci n'hè sempre troppu !
Per u restu, Stella è Ghjuvan'Petru anu parlatu veramente bè. Fabien
Eiu, pigliu stu filmu cum'è una macagna. Lepers face un filmu piacèvule nant'à i Corsi. Un c'hè nulla di veramente seriu, solu divertimentu. Per mè, un ci n'hè materia da annervassi. Puvemu puru pruvà di spiegà un pezzu di a storia di a Corsica à John-Paul nant'à Latelelibre.fr.
cecu di boziu
ci he qualchosa di pusitivu ci avera lasciatu e so pubele per un scurdasi di u so passeghju! eviva i camping_cari!!
iè ma...
ai forse ragiò Fabien. eiu ùn aghju più a forza di circà di spiegà cose à ghjente chjose chi ùn cercanu à capisce.
so elli chi so chjuchi è stretti di mente ! s'è tù a ti senti, prova puru, ma viderai ch'e tù perderai prestu u laziu. à fà barba à i sumeri, si perde savone è tempu... Franco
Innò! Eiu vi trovu simpatichi, micca "conni, brutti è gattivi". Sapete perché? Perché site sfarenti da i "Pinzuti", innò? Saluti è amicizia.
machja
Aghju vistu u filmu e ci aghju trovu assai verita, u "clientelisme" hè u vèlenu di u nostru paese, a dimucrazia un esista mica inde noi, e hè per quessu chi i clanisti so sempre in piazza.
I corsi un so mica liberi di vuta cume la li pare, perche ci hè u pesu di e parentie,di e tradizione,e si credenu sempre debitori quandu hanu prufittatu di l'aiutu d'un omu puliticu. Su modu di fà a pulitica hè natu dopu a guerra, quandu a Corsica hè stata lasciata a l'abandonu di u statu francese,e a permessu a i pocchi corsi chi so firmati di sopravvive. Ma cio ch'ellu un dice u ghjurnalistu, hè chi a sucieta corsa hè stata organisata d'issa manera pa u putere francese, per sottumette u nostru populu, e simu cascatti inde issa trappula. A sumiglia di demucrazia che no cuniscimu hè in fattu a dimocrazia francese, a l'usu corsu, e u presidente sarko ci da l'esempiu. Ghje per tutte isse ragio chi si vole a strappa u piu prestu e catene chi ci leganu a issu paese, e impone una vera demucrazia corsa. Per u restu , i cummenti di Le Pers s'assumiglianu a tutti l'altri venuti fà un filmu anantu u nostru populu. machja
Culomba, ci si vole a fighja lu, viderai che u ghjurnalistu a datu quantunque a parola a Stella e a Ghjuvan Petru, ma in li paese nimu un ha vulsutu piglia a parola.
Ha parlatu di a Corsica Indipendente, di P.Paoli, di a prutezione di u litturale per u Fronte, dice dino che u nostru paese hè statu culunisatu da a francia..... Infine su filmu un hè perfettu ma certe verita so dette. Dopu face sempre u stessu ritrattu di u corsu, viulente, zenofobu,salvaticu, ricusendu l'apertura nant'u mondu, ma quessu un hè che u so avisu, e pocu c'impreme. Anc'eiu un vulia a fighjalu, chi m'aspitav'a peghju,ma ricunoscu ch'ell'hè abastanza obbiettivu. miccaè
pè contu meiu sentu pareghju disprezzu e pè issi ghjurnalisti "bobo" parigini chi venenu a faci e lezzione di dimucratia, rispettu,tuleranza...parè un etnologhu chi studià i so salvatichi cu e lezzione di morale inpiù!
so sempre listesse caggate ! Sbarcà con i so preghjudizi e fa u so girettu pè cunfirmalli ! u "clientelismu" esiste in ogni locci,basta andà in u 5em da cumpà'Tiberi per sappelà... Quantunque u so modu di fa l'inchiesta era uriginale. Venti anni fà un ci l'averia fattu senza piagliassi una fucilate nantà u so camping car di merda. PRIMU PREMIU pè a cunneria a a nostra "mariane de la diversitée" naziunale !!! e so surelle di a diversità hannu u senzu di l'uspidalità! buddubbù bubbù
Tamanta passione. In tutti i paesi di stu mondu si face filmi à nant'à tuttu. Si sente è si dice n'importa chè à nant'à n'importa quale. Hè cusì a vita, senza fruntiere artificiale o materiale. Piace o ùn piace ma hè cusì. Eiu pensava listessa di "l'enquête corse" chì si ridia dinù di l'affruntamenti trà naziunalisti, è ultimamente di "le prophète" .
Di sicuru, dà u so parè mi pare di primura. E quì, à nant'à stu sugettu ci n'hè assai. Vole si dì ch'è n'avemu sempre u spiritu criticu di i populi vivi. Ma stu filmu, ancu merzu, ùn hè u primu, è mancu ùn serà l'ultimu, creditimi puru. Vale pocu ma in qualchì modu ci scumoda è ci dsipiace. Ma quì , in stu bellu paese, cumu hè chì quand'ellu esce un libru in corsu hè sempre bè ? ùn ci mai una vera critica literaria ? Lascemu a piazza à a creazione è à a recreazione. L'affare serà sempre di tene à mente ciò ch'ellu ci vole per resiste è esiste ... Marcu
@machja:
"u "clientelisme" hè u vèlenu di u nostru paese, a dimucrazia un esista mica inde noi, e hè per quessu chi i clanisti so sempre in piazza." "I corsi un so mica liberi di vuta cume la li pare, perche ci hè u pesu di e parentie,di e tradizione,e si credenu sempre debitori quandu hanu prufittatu di l'aiutu d'un omu puliticu. " U primu clientelisme hè quiddu chi face vutà a ghjente per qualchunu di a so famiglia ... cunnoscu parechji "naziunalisti" chi vutanu per babbu o ziu, bench'ellu sia "PS" o altru. E dopu so i stessi chi vulenu dà lezzioni a u mondu interu parlendu di "clientelisme" ... "ah mà .. cacpisci ... simu in corsica .. a famiglia ... a tradizione ..." ah ah ah tamanta tuntia ... tamtanta schizufrenia. Per cio chi tocca à i "servizi", un n'hè micca un prublemu corsu, simu pocu numarosi e dunque hè ubligatoriu di cunnosce tuttu u mondu. Aghju trovu un impieghju à a CTC, e vuteraghju naziunalistu in Marzu quantunque ... si tratta quì di liberta individuale, di liberta di mente. In 2004, ùn aghju mancu vutatu per a lista nant'a quale si truvava u me babbu, so passatu per u verus cemu, ancu da a parte di "naziunalisti". E ùn ci so micca prublemi incu babbu d'altronde ... ci vuleria à esse a pena piu mudernu. Socu un omu libaru ... I corsi ùn so micca libari da u pesu di a famiglia, u "clientelisme " so i corsi chi u facenu, micca "à francia" ne "u statu", avemu - aviamu - u nostru distinu in manu SE NO VULEMU DA VERU cume ella dicia a canzona ... machja
Marcu,so d'accunsentu cun te, ci si vole a cambia e nostre manere di fà a pulitica, ma i corsi seranu pronti per issu cambiamentu ?
jean clement
Tante cunneria chi si dice nant'a noi... ci so verita ma un ci vole micca exagera... Ava hè certa chi ci vole a piglia stu filmu cume una maccagna o sino un ci ne surtimu piu !!!
Scrive una risposta
|
|